Alla inlägg under februari 2010

Av Emma - 28 februari 2010 12:38

Idag sitter jag och slappnar av efter en härlig kväll igår. Min kära killle och jag umgicks hela kvällen, och det avslutades av att vi slocknade till sällskapsresan.

På eftermiddagen tididare samma dag, fick jag en sån fin present av Rasmus. Smycken. Ett jä'tte härligt armband och tre ursnygga örhängen. Snacka om att man har en fin pojkvän. Det var gulligt gjort av honom.

Så att fortsätta dagen och göra den ännu bättre så tog vi en tur ner på stan oh köpte oss lite godis.

Vi vände ganska snabbt hem igen och hade det mysigt.

Som ingen kanske vet älskar jag att leka i snön, och det gör nog Rasmus också.. Vi bestämde oss för att ta bort all snö, men tröttnade ganska snabbt och började göra en snögubbe istället. Tog fram barnasinnet och gjorde fina detaljer. Ännu har han inte blivit döpt.. Tips?

  

Ibland tycker jag det är okej och vara barnslig och ha sjuk humor. Man ska vara annorlunda och våga visa vem man är.

 

 

 

Till sist men absolut inte tråkigast bestämde vi oss för att göra egna små alkoholfria drinkar, som jag nog tyckte Rasmus sa att han hade gjort tidigare. Men efter att v köpt all tillbehör osv så skulle vi mixa en citron.. det blev så klart en hel smörja.. som vi hällde i glasen, och stackars Rasmus som inte alls gillar fruktkött.. det vart mängder av det.. Det fick sluta med att jag satt och åt upp kiwin hel istället, för att inte göra ännu mer misstag än de tidigare frukterna.

 

Jag avslutar texten med att säga hur mycket jag älskar min pojkvän. Vi har fyra månader idag.. och det kommer bli så många fler. Jag har aldrig känt någotså starkt för någon.

Rasmus du är mitt allt.

  

Av Emma - 27 februari 2010 11:49

 

Nu börjar det dras mot slutet, årets sportlov är över. Snön smälter bort och inom tid tittar solen och värmen fram.

Skidorna packas in i garaget, pulkabackarna tinar upp, trasiga pulkor åker till tippen, skridskorna har sett ljuset för sista gången, då de blivit försmå.

Tråkigt med blaskväder, men vill man ha något bättre får man stå ut. Inget går emot en varm sommardag, man drar sig ner till stranden, på eftermiddagen dras man vidare till grillen.. lukten av grillat är fantastiskt, smaka på vitlök och tzatziki.. sena kvällar, men lek,spring och skratt. Lätta kläder. Fy fan vad livet kan vara underbart.


Nåväl nu är det fortfarande blask, och inte är det kul att vara ute. Det ä'r halt och blött. Nästan så man vill ha på sig vattentäta kläder.. Några tips att göra en sådan här dag..

* Bowling- att åka ner på bowling med vänner eller familj och bara ägna sig åt detta sitter aldrig fel, varken på soliga eller dystra dagar.

* Bio- man behöver itne känna att man sitter inomhus i onödan. ( själv föredrar jag film hemma i soffan )

* Tågluffa- Ta en sväng och tågluffa runt i sörmland. Trivsamt och man ser likheter och olikheter mellan städerna. Eller varför inte bussluffa?

* Sällskapsspel- man kan definitivt göra det på ett mycket roligare sätt och göra egan regler och sätta olika straff på förloraren. m.m

* Utorska nya saker- gör det du aldrig annars brukar göra, ta en sväng till ett badhus, träna, pårova på att måla, med firngrarna kanske? Upplev gamla barndomsaktiviteter. Ta fram barnet i dig.


Av Emma - 26 februari 2010 20:16

 

Nu så har jag äntligen ätit på ming palace, det var så efterlängtat under tiden jag ahde körtelfeber.. Mums vad gott. Jag beställde kyckling med cashewnötter och friterad banan och glass till efterrätt. Dessutom smakade jag lite av bönost, och friterade räkor. Det finns då ingen bättre mat. Och personalen var riktigt trevliga, som alltid. Bästa resturangen i Eskilstuna.

Dessutom blev man så mätt att jag kunde stå utanför godisland utan att känna något hugg av godissug! Jag var smart och tänkte " ska jag ha godis köper jag det efter maten" och vips nu sitter jag här utan, och absolut inte något jag ångrar.

Men imorgon lär jag väl ta en titt förbi.. :/ Brukar bli så på helgen..


På vägen till Ming körde jag bilen. Det var också en bra tag sen. Skönt att sätta sig bakom ratten, och om mindre än ett år har jag förhoppningsvis körkort. Men så förbannad man kan bli på eskisltunas bilförare.. hur dåligt beter sig dom i trafiken, och inte tala om bussarna. Som gående stör jag mig på när bilar inte blinkar.. man stannar i onödan, vinkar fram bilen och helt plötligt svänger den, men som bilförare är det mycket värre, man blinkar aldrig för mycket i en rondell, ju mer man använder blinkers desto lättare bilskörning för alla! Jag blir riktigt galen på dessa slöfockar som bara tar han dom sin egna bil och körning.. och det här handlar itne om en enstaka mer än hälften av alla bilförare skiter i blinkers.. Speciellt nu när det är halt och trångt på vägarna borde man väl tänka sig för lite extra? Galningar säger jag bara. Och så irriterar jag mig på alla bilar som kör om mig på 30 vägar pch 50 vägar. Om jag kör 60 på en 50 väg anser inte jag att det är nödvändigt att de flesta bilar kör om mig och sedan saktar in till 60. Är det för att jag övningkör? och att de är rädda att jag bara stannar? får motorstopp? Ja då borde de istället passa sig för att ha mig bakom bilarna.. Jävla idioter säger jag bara.

Lär er använda bilen och gör det inte bara på uppkörningen!!!  







Av Emma - 26 februari 2010 15:20

Idag jobbade jag järnet med att städa hus, dvs skura rent i duscharna och liknande, fixa och dona med bord.. samt massage och avslutade jobbdagen med lite textilsljöjd som ingick i arbetet, Sy ihop trasiga kuddar är väl något som passar mig.. eller inte. Kan nog inte beskriva hur kuddarna såg ut.. men de var defenitivt snyggare innan jag rörde dom. Men fick inga klagomål så kanske lyckades jag med arbetet endå?

Nåväl så rullar pengarna in och landar i mina fickor. En glad Emma är aldrig fel. Och jojo hon blir glad när hon lyckas hålla i sina pengar. Men det lär väl spricka snart. Så shopping galen jag är.. hm. Suck!

 

Och börjat träna har jag absolut gjort nu. Skiter i snön. Ska man komma någonvart är det ingen mening att slöa. Börjar med min hälsosamma diet med grönsaker varje måltid och inge sött mer än en gång i veckan.

Har även varit ute och gått 1,7 mil idag. Och imorgon blir det löpning 5km på morgonen. Morgonpigg som jag är.. Börjat gymma igen för har träna stabilt. Både muskler och kondition är det bästa. Lagom av varje och snart är man på god väg.

Jag ska ha som mål att gå minst en timma om dagen. Förbättra cirkulationen och att bara få komma ut och andas frisk och renare luft. ( Rent i det här samhället?  njaa ) Jogging 3-4 dagar i veckan. Förbättra kondition och stärka ben och rygg.

Gymma 3-4 gånger / vecka där jag fokuserar mest på rygg, och mage. Som är viktitg att orka hålla upp kroppen och vara rak!

 

Jag som tidigare varit hälsofreak lär väl hitta tillbaka dit inom kort. :)

Men inte kan man klandra mig för det, det är så fantastiskt kul att röra på sig, och få utmana sig själv. Uppleva mer än att sitta stilla och ta bussen varje morgon. Jag cyklar för omväxlingens skull.


Något jag också funderar på är att försöka tvinga med Rasmus till gymmet, eller ut och jogga. Och så gärna få honom sluta röka! Men han är lika envis som jag så vi fårväl se vem som vinner till slut. :)

Men det vore så bra och ha någon som är ute efter samma mål som jag själv. Det är inte samma sak om människor stöttar varandra om de själva int evet hur det är och bara står brevid och tar det lugnt. Sätter press på andra. Är man t¨vå gör man det på avrandra, och hjälps åt att utmana och komma med nya mål. Det blir så mycket roligare om man är två.

Följer kanske med familjen på boxning någondag? Om pengarna räcker till..


  



 

 

Av Emma - 12 februari 2010 16:27

 Min fantastiska systerson fyller 4 år. Tiden bara rullar på. Kan inte riktigt förstå hur fort det har gått.

Men ja nu blir det kalas och det bjuds på massa godsaker, tårta,bullar,kakor m.m Hoppas vi att födelsedagsbarnet vill visa sig.. Då han vägrade prata med moster i telefon i morse.. rackarns unge. Han bara skrek att han inte villa prata. Han vägrade prata med sin äldre moster i telefon, han ville inte prata med mormor,pappa, inte ens lilla Alva.. När de hade fårgat om han ville prata med Lova så gick det jätte bra, men Elias fattade snabbt att det var Linnea i telefon och inte Lova och gick tillbaka till sin butterhet. Kanske lite blyg över att få all uppmärksamhet, trots att det är det enda han är ute eter.

 

4 år av fina minnen med dig, så många gånger under fyra år jag ahr skällt och blivit arg. Men jag älskar dig lika mycket för det.

Elias Grattis på födelsedagen!  

 

  

    

Av Emma - 11 februari 2010 21:39

Nehej ni, detta stämmer inte. Om man kallar filmtittande och dega i soffan för äventyr. Ja då kanske..

Fast filmtittande kan faktist vara ett äventyr, om man som jag är så inne i filmen att det känns som man är någon annanstans, men lever sig in i karaktärerna. Ja det är nog ett äventyr iallafall.

 

  

 

Ingen som kan tänka sig att tipsa på någon snygg skjorta?

Är så grymt sugen på att köpa. Vitt är speciellt läckert på sommaren. Till ett par snygga jeansshorts. Det vore itne helt fel.

Får jobba ihop lite pengar nu och sen shoppa. Pengarna kommer bara trilla ut ur plånboken.

Något jag mer skulle vilja ha nu är ett par vita klackskor.. något som kan passa till mina jeans. Något som är elegant,sexigt och sött på samma gång.

Och en ny jacka står på köplistan!

 

 

Rasmus Bergström

mitt hjärta brinner för dig.


Av Emma - 11 februari 2010 21:23

   

 

Igår hade skolan friluftsdag och jag tillbringade halva tiden på isstadion, som var väldigt trivsamt till en början. Vi lekte lekar,lärde oss åka överhuvudtaget:) Sedan skedde en olycka! En av små killarna ramlade ner med ansiktet på isen. Det såg så hemskt ut. Man märkte rädslan i honom.

Senare vart det inge roligt att åka mer, fötterna värke, alla drog hem, och det var kallt. Så jag och Annika satt någon timma inne i omklädningsrummen och åt de vi hade tagit med oss, innan vi vandrar upp mot bussen. Som aldrig kom. Så vi bestämde oss för att möta bussen, och gick en väldigt lång bit, ( vad vi trodde iallfall ) men det visades sig att med bussen tog det knappt en minut att åka mellan varje hållplats. Suck!

Dagen var inte så lyckad mot slutet, men en bra början:) Nästa år tar jag hellre på mig ett par skidor..

 

 

  

 

 

På kvällen senare samma dag, kände jag för att börja träna igen, börja känna att man göär någon nytta med kroppen.  Nu har jag kommit igång med en rätt bra träning. Anser jag själv.

Det blir jogging 14km (sammanlagt) två gånger i veckan. Långa promenader, styrketräning som inriktas på hela kroppen och även yoga kurser. :)

Nu får man något att göra, tråkiga regniga eller som det är nu snöiga och kalla dagar. :)

 

Kraam, Emma!

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Emma Aleksandra Viktoria, en tjej som är jävligt go o glad!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards